Produkter

Popup

Att driva ett popup är otroligt spännande. Med innovativa digitala lösningar kan ni möta de utmaningar och möjligheter som finns med en popup Vi har samlat de tips, inspiration och lösningar ni kan behöva på den här sidan.

Sommarsäsongen

Sommaren är den säsong då flest restauranger, caféer och barer i pop-up format är verksamma. Det kan vara för att testa en produkt, utforska nya lägen, sälja säsongsbaserade varor eller nå en specifik målgrupp. Gemensamt är att fönstret för att generera lönsamhet och sälja produkter är kortare och mer intensivt än för andra verksamheter.

“I många fall hittar man en lösning som funkar där och då men som kanske inte fungerar nästa gång. Därför vill man se till att ha några grundbitar på plats, för när man har de förutsättningarna så kan man röra sig och skala upp och ner. Att driva en popup ställer mycket högre krav på att vara adaptiv, men ändå måste fundamenten av att skapa en kundupplevelse, kunna ta betalt etc. sitta där.“

Gabriella, Brands & Product Development Director på Löfbergs.

6 saker man inte bör missa när man driver en popup

Turistverksamhet kan verka väldigt nischat men behöver inte alls vara svårt för den restaurang som har rätt verktyg för att bli relevant för turister. Vi har samlat några av de viktigaste sakerna att ha i åtanke när man försöker nå turister.

  • Konkurrensen

    Allt fler svenska varumärken använder sig av popup i sin affärsstrategi, både i form av showroom, restaurang och café. Med rätt digital marknadsföring kan man klara den tuffa konkurrensen utan problem.

  • Konceptet

    Butiker och restauranger i popup-format är ofta en del i en större multikanalstrategi. Vill man vara strategiskt gäller det att konceptet blir ovanligt smidigt och enkelt för besökarna.

  • Säsongen

    Innan jul och under sommarmånaderna, det är de vanligaste perioderna för popup-konceptet. Ofta handlar det om att nå människor där de befinner sig, där de rör sig eller semestrar.

  • Digitalt

    En popup som kan ta emot många olika betalmetoder, som syns online och som annonserar på sociala medier kan enkelt nå lönsamhet med sin popup.

  • Skalbarhet

    Flera stora företag har lyckats otroligt väl med att ta sin affärsidé och applicera på en popup. Gemensamt för de som lyckas är att betallösningarna är flexibla, affärsredskapen på plats att marknadsföringen lyckats.

  • Kom igång

    Att driva en popup är otroligt mycket mer än bara försäljning under en kort och koncentrerad period. För att verkligen lyckas behöver kommunikationen ha börjat nå ut långt tidigare.

Möt dina kunder

Vårt erbjudande är särskilt framtaget för restauranger och caféer och inkluderar ett brett utbud av digitala lösningar som kan kombineras med den senaste hårdvaran från Apple.

Bra kvalité och bra kundbemötande

Genom att kunna ta emot kort och mobilbetalningar från alla de stora kortutgivarna inklusive JCB och AMEX, gör ni det enkelt för turister att handla hos er. Det blir ingen skillnad i transaktionskostnader för er. Dessutom fungerar iZettle alla sorters korttekniker så era kunder kan dra, blippa eller använda chip och pinkod när de betalar med sitt kort.

Svårt att välja eller behöver du hjälp?

Vi finns tillgängliga för att diskutera era behov och de bästa lösningarna för ert företag. Fyll i kontaktformuläret så hör vi av oss till er inom kort.

Powered by Universal Avenue © 2019
DEN HÄR WEBBSIDAN ANVÄNDER COOKIES för att förbättra besöksupplevelsen. Genom att fortsätta använda denna sida accepterar du användningen av Cookies. Läs mer om vår hantering av Cookies här.